Mount Robson

17 mei 2019 - Mount Robson Provincial Park, Canada

We vertrokken op vrijdag, vanuit de camping in Jasper, richting Mount Robson waar we een camping geboekt hebben voor 3 nachten. Dit kon niet anders want dit weekend is een feestweekend voor de Canadezen. Maandag is het Victoria Day, een feestdag en samen met de opening van het kampeerseizoen zorgt dat ervoor dat de Canadezen er zelf massaal op uit trekken. Voor ons helemaal prima, want even 3 dagen vanuit één plek op ontdekkingsreis, geeft ook een beetje rust. De eerste 1000 km hebben we namelijk al in onze ervaring meegenomen.

Onderweg stond er ineens een megagroot rendier langs de weg ! Alsof ie zo weggelopen was van de slee van de kerstman. Bizar weer om te zien en we baalden enorm dat het langs de weg was waar we niet konden stoppen. We hadden het prachtige beest graag nog even rustig willen bekijken. Helaas.. hopen dat we deze ervaring nog een keer hebben.  We verlaten de provincie Alberta en rijden  Britisch Colombia binnen. Dit betekent dat we opnieuw een uur terug in de tijd gaan. Ten opzichte van NL zijn  wij dus 9 uur vroeger op de dag.

De camping is heerlijk. Weer midden in het bos en onze plek is weer voorzien van een vuurkorf en picknicktafel. We installeren ons rond 17 uur en lopen een rondje over de camping. Het weer is zacht en we eten lekker buiten. We hebben geen internetbereik hier, gek idee, maar ook rustig omdat we dan niet geneigd zijn om telefoon of iPad te kijken.We proberen fikkie te steken in de vuurkorf maar dat lukt nog niet best. We zitten lekker buiten tot het donker wordt. Bij alle geluiden kijken we om ons heen, het kan namelijk ook hier weer goed dat er beren lopen in het bos

We spelen heerlijk tuttig een spelletje SkiBo (kruising tussen patience, pesten en Rummikub).  Na 2 glansrijke overwinningen van mij 🥳 houden we het voor gezien en duiken rond 23 uur ons bed in.

1. T.linssen:
    18 mei 2019
    Wat maken jullie. Al veel. Mee in die ene. Week nu, hoop marjolein dat. Je wat opknapt, jammer. Maar. Komt. Goed stoer dat je. Ook wil. Rijden, leef. Helemaal mee, liefs
  2. Hermien:
    18 mei 2019
    Prachtige verhalen van jullie reis. Hier gelukkig ook weer goed weer en vandaag een heerlijke zonnige dag gehad.
    Goede reis verder. Xx
  3. Miriam:
    19 mei 2019
    Ik ga mama even uitleggen wat het verschil is tussen de punt en de spatiebalk😉
    Leuk om te lezen dat jullie het fijn hebben samen! Niks mis met tuttige spelletjes hoor
    💋💋
  4. Pa Joop:
    19 mei 2019
    Geweldig, Geweldig in een woord, daarom maar twee keer.
  5. Nadia:
    19 mei 2019
    Wat een avontuur!! Ben jaloers op jullie 😬 heerlijk zo lkkr back to basic en geen prikkels om jullie heen!! Hoop dat jullie al mooie opnames hebben gemaakt met de go pro!! Geniet ervan lieverds!! Xx