Kelowna

30 mei 2019 - Kelowna, Canada

Het was vandaag, donderdag 30 mei, een gekke dag. Nog niet eerder deze reis heb ik het gevoel gehad wat ik vandaag had... ik was er nog niet klaar voor om weg te gaan uit Victoria! Alle voorgaande dagen en weken was het helemaal prima weer verder te reizen naar de volgende mooie plek. We waren dan vooral nieuwsgierig wat ons daar weer voor moois te wachten stond.

Vandaag had ik dat gevoel niet, ik had nog dagen in Victoria willen blijven. Misschien ook omdat we echt onze laatste week gestart zijn van de reis. We gaan terug naar bekend gebied (zover we dat zo mogen noemen op deze oppervlakte) en het voelt echt als terugrijden. We “moeten” nu weer iets, een gevoel waar ik niet zo heel goed mee ben en waar het de afgelopen weken héérlijk aan ontbrak. We moeten over 4 dagen de camper weer inleveren en ruim 1000km afgelegd hebben. Echt een doel hebben we niet meer en onderweg bekijken we tot waar we willen en kunnen rijden.

Vanmorgen al om 6:15 uur wakker en buiten in de zon genoten van het uitzicht en de opkomende zon. De zee otters lagen voor ons in het water op hun rug te dobberen. We hebben lekke buiten gegeten en rond 9:15 uur vetrokken naar de andere kant van Victoria om met de ferry mee te gaan. Onderweg nog even stoppen bij de Wallmart om water en brood (ja zo erg is het 😀) te halen. Erwin bleef in de camper om even een plekje te zoeken. Ik verloor mezelf letterlijk en figuurlijk in de ENORME supermarkt. Er was zoveel en het is gewoon een feest daar boodschappen te doen. Met een volle kar kwam ik dus weer buiten haha, weer een hele zalm en 85 andere dingen die niet echt heel erg nodig waren.

We stappen weer in de camper en reden verder. Toen beseften we dat de tijd wat krap geworden was. 3 minuten voordat de check in zou sluiten, hebben we ons aangemeld voor de ferry 🙈. Op tijd... gelukkig. Het was prachtig weer en een deel van de 1,5 uur hebben we buiten op het dek gezeten in de zon. Rond 13 uur reden we de boot af. We reden bij Vancouver het vaste land weer op. Snel de stad uit en de bergen weer in. Van prachtig weer, gingen we naar regen en eindigden we de dag weer met prachtig weer. We hebben vandaag 400km gereden en zijn bijna niet gestopt. Dat geeft de komende dag wat rust en ruimte. Stoppen is eigenlijk alleen echt noodzakelijk om te wisselen met rijden en re tanken. We kunnen naar het toilet tijdens het rijden en eten en drinken en lekker op de bank zitten haha heerlijk!

We vonden een heerlijke camping in Kelowna aan het Okanagan Lake en blijven hier dus 1 nacht. Morgen rustig wakker worden en dan kijken we wel weer wat we tegenkomen onderweg.

Tot morgen als de Wifi meewerkt

liefs

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Miriam:
    31 mei 2019
    Heerlijk om nog even niets te plannen, al voelt het ‘richting het einde’ rijden als een verplichting,. Laat dat los hoor.. pak alle herinneringen in als een kado'tje voor in je hoofd..
    slaap lekker zo! Ik ga lekker naar mijn werk 😉
    Liefs
  2. Karin:
    31 mei 2019
    Nog steeds prachtig maar t is wel de terugweg.... ik snap het gevoel....
  3. T.linssen:
    31 mei 2019
    Jullie hebben nu al heimwee, terwijl jullie er nog dagen zijn. Ha,ha. Maar weet je, thuis is het dan ook weer goed. Liefs
  4. Janet:
    Gewoon blijven genieten!
    En ik geniet van je reisverhaal!
  5. Hermien:
    1 juni 2019
    Elke dag is er één hoor, begin smorgens gewoon met een nieuwe dag en de volgende dag weer. Nog niet verder denken, ga gewoon verder met herinneringen maken. het komt vanzelf en zoals al eerder is gezegd, eenmaal klaar is het ook weer goed, ook al denk je nu nog van niet.
    Jullie hebben zoveel om aan terug te denken straks. Mooie herinneringen die je samen kunt delen, wat een rijkdom
    Liefs Din en Hermien
  6. Monique:
    1 juni 2019
    Nog ff genieten en mooie herinneringen maken samen de laatste dagen. Ik ga jullie verhalen nog missen straks,xxx