Victoria ❤️

29 mei 2019 - Victoria, Canada

Voordat we naar Canada vetrokken zeiden we “we hoeven niet naar grote steden, daar komen we niet voor, op stedentrip kunnen we overal”. Het is dat we op Calgary moesten vliegen en daar verplichtte rust moesten hebben voor we de camper op konden halen... anders hadden we de stad overgeslagen.

Tot vorige week wisten we nog niet hoe we de “terugweg” aan gingen pakken. Vancouver Island en Tofino waren voor ons de afsluiter van de “heenweg”. Daarna moeten we toch echt weer richting Calgary om op maandag 3 juni de camper weer in te leveren. We besloten om toch Victoria aan te doen. Ondanks stad... en enigszins uit de route. Ik had er veel over gelezen en de stad scheen groen en vol bloeiende planten te zijn. Alle verhalen spraken over een prachtige stad met veel Engelse invloeden. Victoria is de grootste stad van Vancouver Island en de hoofdstad van de staat British Colombia. We kwamen rond 12 uur aan op de camping die al direct niet meer stuk kon. Aan de haven met uitzicht op de stad. Totaal anders dan alle andere campings maar een van de mooiste locaties tot nu toe.

Er liep een wandelroute naar de stad, de hele route liep langs het water op een schitterend pad. Ongeveer 45 min later en een km of 4 verder zouden we in de stad aankomen. Onderweg genoten we al zo van de prachtige uitzichten, de geweldige huizen en heerlijke parken. Net toen we het weer niet verwachtte stonden er ineens twee grote elanden te grazen in een tuin. We konden ze nog net op de foto krijgen voor ze doodleuk de tuin uitliepen de woonwijk in. Wat een geweldige beesten!

In de stad aangekomen waren we op slag verliefd. Geen metropool met druk razende claxonnerende auto’s .. maar een stad op z’n vriendelijkst. Alle automobilisten lijken geduld te hebben, iedereen is even vriendelijk, de panden geweldig en de winkels erg leuk. Er zijn veel speciaalzaken. We hebben alleen Hudsons Bay als keten gezien. Verder allemaal leuke winkels. We vonden er een sigarenwinkel van ruim 100 jaar oud. Erwin kocht er drie losse sigaren. We slenterden heerlijk rond in de stralende zon en vonden rond 17 uur het perfecte terras. Gezellig druk, heerlijk eten en drinken en in de zon. We hebben weer enorm veel foto’s gemaakt in de stad en onderweg. Er waren veel prachtige muurschilderingen te zien. Begin van de avond zijn we terug gewandeld naar de camping. In de haven zien we veel woonboten van wel drie verdiepingen hoog, complete watervilla’s eigenlijk. Wat woon je dan geweldig! Op de camping zijn wasmachines beschikbaar, dus voor de laatst keer de handdoeken wassen en dan kunnen we vooruit voor de rest van de week.

Met een bak koffie in de avondzon en Erwin met een dikke sigaar 😀 genieten we buiten bij de camper van het uitzicht op de stad. We krijgen voor ons neus nog bezoek van een familie gans met jonkies en als kers op de taart zien we drie zee otters in het water dobberen en spelen. Wat een ALWEER geweldige dag en wát een aanrader is Victoria!

We hebben snel internet op de camping dus genoeg gelegenheid foto’s en video te plaatsen.

Liefs van ons

1. Miriam:
    30 mei 2019
    Hey lieve zus en zwager, wat ziet die stad er mooi uit zeg! Leuk voor de balans toch.. en gewoon lekker doen wat op je pad komt! Die foto van jullie samen is ook écht super❤️
    Ik zat te bedenken om ook wat te vertellen, maar alles valt in het niet haha! Oh ja, anton wilde gisteravond niet naar binnen toen boris wilde gaan sporten, ik was niet thuis..
    Vandaag is het hemelvaart, ik ga natuurlijk gewoon werken bij kim! Morgen is ook heel nederland vrij, behalve ik! En morgenavond gezellig naar Brothers! Mijn fiets was kapot, is gelukkig weer gemaakt en dus het weekend lekker op de fiets naar de Lek, het wordt namelijk heerlijk weer hier!
    Nou.. this is my life! Live love life to the maxx... maar IK WIL OOK WEL EENS ELANDEN OF ZEEHONDEN IN MIJN TUIN!
    Liefs Mir😘😘
  2. Lein:
    30 mei 2019
    Aaaaahhhh 😂😂😂 lieve zus wat ben je toch de beste, grappigste en liefste. Ik gun jou meer dan wie dan ook een eland op je balkon! LoveU 😘
  3. T.linssen:
    30 mei 2019
    Oh, wat een verhaal weer lein en Erwin.ik kon de foto,s nog niet openen, maar ik zie het plaatje met Erwin en zijn sigaar, jullie kunnen hier nooit meer wennen in deze hectische wereld. Geniet van de laatste week .liefs,
  4. Nino:
    30 mei 2019
    Ahhh wat leuk allemaal om te zien en lezen hopen dat jullie het gevoel van daar nog even vast kunnen houden hier in Nederland wat een super reis om zo op afstand mee te lezen en foto’s te zien genieten nog even het laatste weekje dikke kus 😘😘😘😘