Revelstoke en Banff

31 mei 2019 - Revelstoke, Canada

Vanuit Kelowna rijden we ruim 200km en komen dan aan in Revelstoke, waar we overnachten. We hebben een prachtige rit langs mooie meren en steeds meer hoge bergen met besneeuwde bergtoppen. Onderweg stoppen we nog bij een schitterend meer en gaan even pootje baden. Het is zo’n 30C, maar in de camper hebben we dat niet in de gaten met de airco aan. Revelstoke is een hartstikke leuk plaatsje en we vinden er weer een heerlijke camping, deels in de zon en deels in de schaduw. Een van de laatste keren dat Erwin de kolen weer op de BBQ gooit en we er dit keer weer heerlijk zalm in alufolie op laten garen.

‘s avonds proberen we aan de hand van de foto’s en de blog gebeurtenissen terug te halen. Bijna niet te doen om te bedenken wanneer en waar iets was. Zo blij dat we de blog bijgehouden hebben en de foto’s in mapjes geplaatst met de plaatsnamen erbij. Het zijn er inmiddels zo’n 800 geloof ik. Thuis maar eens rustig voor gaan zitten om een boek te maken.

We besluiten om op zaterdag even door te rijden en te proberen tot ongeveer 100km voor Calgary uit te komen. Zo kunnen we nog 2 nachten op 1 camping blijven wat wat rust geeft. We vertrekken om 9:00 uur uit Revelstoke, lekker op tijd voor ons doen. Jammer genoeg schiet de tijd ineens letterlijk voorbij als we van British Columbia de staat Alberta weer inrijden. We zitten nu weer op een tijdsverschil van 8 uur met NL ipv de 9 waar we waren.

We kiezen ervoor naar Banff te rijden, het leuke stadje tussen de bergen in en ongeveer 130km vanaf Calgary. Die afstand moet te rijden zijn op maandagochtend. We moeten de camper voor 12 uur terugbrengen. 11:55 Is ook vóór 12:00 uur dus komt vast goed. We vinden een camping 2,5km achter het stadje Banff. Een hele grote camping, met voor de camping praktisch ingedeelde plekken. Echt sfeervol is het niet en we zijn verwend met al die grote plekken in de bossen en aan het water. We kiezen echter wel voor deze camping omdat we op loopafstand zitten van leuke dingen. Er gaat zelfs een pendelbusje vanaf de camping naar het stadje. Zo kunnen we de camper lekker laten staan en er morgen lopend op uit gaan.

Net na het eten hebben we een heerlijke wandeling gemaakt door de bossen achter de camping. Eerst kwamen we weer zo’n prachtig eekhoorntje tegen en daarna een Moose/rendier. Hij stond heerlijk te grazen en zag ons niet als bedreiging. Prachtig om hem zo dichtbij te zien.

Morgenochtend dus een dagje wandelen en genieten, maar ook de koffers uit de bagage ruimte trekken en alles inpakken. Dan gaan we ook eens kijken wie we blij kunnen maken met de BBQ, berenspray en andere voorraad.

Liefs

1. Miriam:
    2 juni 2019
    Ziet er mooi uit dat meer! Je hebt nog 3 volle dagen he, gewoon lekker doen waar je zin in hebt! T is hier ook eindelijk zomer, voor wel 2 dagen ofzo!
    Dikke kus voor jullie💋💋💋
  2. T.linssen:
    2 juni 2019
    Wat heerlijk dat mooie weer, ik hoor nu al de heimwee in jullie verhaal. Nu nog even genieten van de laatste dagen. En dingen meemaken die je niet vergeet, liefs
  3. Nadia:
    2 juni 2019
    Wat is het prachtig daar!! Kan mij voorstellen dat de tijd voorbij is gevlogen. Geniet nog even van de laatste dagen en alvast een hele fijne vlucht terug. Liefs van ons
  4. Hermien:
    2 juni 2019
    Jullie komen ook weer met mooi weer terug in jullie leuke huis en mooie tuin en dan rustig de tijd nemen om alles te gaan verwerken en terug te komen op aarde. Goede reis terug en we zien elkaar weer eind juni.
    Liefs Din en Hermien
  5. Babette: