Banff

2 juni 2019 - Banff, Canada

Vandaag hebben we (net als in NL!)  een tropische dag gehad in Banff, de temperatuur is tot een graad of 30 opgelopen. 🌞We hebben heerlijk rustig aan gedaan en zijn op ons gemak opgestaan en lekker ontbeten. We moesten voor dag 2 even naar een ander plekje op de camping, dat hebben we rond 11 uur gedaan. Daarna insmeren met factor 30, wandelschoenen en korte broek aan, rugzak mee en lopen maar. Via een behoorlijke afdaling liepen we richting het stadje Banff. Onderweg genoten we van de leuke huizen die tegen de berglandschappen afstaken.🏔 Een half uurtje later liepen we het stadje in

We hebben Banff begin van de reis ook al bezocht, het was geen straf hier weer te zijn. Zeker nu de terrassen gezellig vol zaten door het heerlijke weer. We hebben wat rondgeslenterd en wat winkeltjes bekeken. Veel toeristisch maar dat zijn wij tenslotte ook! We zagen begin van de middag een mooi wandelpad wat naar een waterval leidde. Door een prachtig park liepen we langs het water, dan weer berg op dan weer berg af. Het was inmiddels al echt warm. De waterval was mooi om te zien. We wandelden het pad terug en stopten her en der even om met wat water af te koelen.

Zo ook bij een bankje waar we lekker onze schoenen (lees vieze, warme, dikke stinkende wandelschoenen🥾) uittrokken om pootje te baden in het ijskoude gletsjerwater. Dat was echt maar héél even vol te houden, maar heerlijk om even helemaal af te koelen.

We kwamen in gesprek met een vrouw die ook op en bankje zat. Van oorsprong Canadees maar nu nog maar net weer terug in het land na jarenlang in Bangkok te hebben gewoond. Dachten wij dat wij een cultuurshock hadden met NL. Een groter contrast in bijna niet denkbaar. De vrouw was Engelse lerares en had daar jarenlang geleefd en gewerkt. Leuk om haar verhalen te horen en te merken hoe oprecht geïnteresseerd zij ook was in ons en ons land. We hebben ook echt nog niet 1 onaardige Canadees meegemaakt hier. Iedereen is toegankelijk en vriendelijk.

Terug in het stadje hebben we wat gegeten. Een steengrilletje voor de lunch, met wat stukjes kipfilet, sla en rösti aardappeltjes. Heerlijk! Erwin een lekker koud biertje erbij en toe naar de ijswinkel.

Daarna op ons gemak terug naar de camping gelopen. Oh ja heen flink afgedaald.... dus terug... even aanpoten maar dat was goed om de maaltijd er weer af te lopen. We hebben 14,5km gelopen dus helemaal prima.

Terug op de camping kwam toch het onvermijdelijke moment. De koffers moesten tevoorschijn komen. Lagen ze lekker al die weken onderin de camper, het moest gaan gebeuren. Inpakken! Niet handig dat met z’n tweeën te doen, dus na rijp beraad is Erwin lekker buiten in het zonnetje gaan zitten hahaha. Ik probeerde vakkundig alles weer in de  vacuümzakken te proppen (beeld je in; ik lig op de zakken om het lucht eruit te laten gaan en rits ze dan dicht) en er weer een goede verdeling van te maken.

Het is gelukt.. en sterker nog ik heb het gevoel dat we nog ergens een kast moeten inpakken want de koffers zijn niet zo vol meer. Maar dat komt denk ik ook omdat we wat oude kleding weggegooid hebben en de toiletspullen op zijn. We vetrekken morgen om 9 uur naar Calgary, we verwachten daar rond 11 uur te zijn. We zetten de koffers even af bij het hotel van morgen en leveren dan de camper in.

Deze blog type ik terwijl ik op bed zit,  ik voeg twee foto’s toe van het échte uitzicht vanaf bed. Het blijf niet normaal dit.

Goedemorgen voor jullie, wij gaan slapen, de laatste nacht in de camper.

Liefs

1. Miriam:
    3 juni 2019
    Ohhh dan is nu echt het einde in zicht😬
    Lijkt me heel raar om straks die camper in te leveren.. was toch je huisje.. is er helemaal niks gesloopt ofzo?
    Hier begint de gewone maandag weer! Geniet er lekker van samen!💋
  2. Gonny:
    3 juni 2019
    Opeens is het dan bijna weer voorbij, kan me voorstellen dat jullie niet wegwillen maar naar huis gaan is ook wel weer fijn toch? Alvast een goede terugreis toegewenst!
  3. Dais:
    Lookt Good allemaal 👌🏻👌🏻