Mount Robson

18 mei 2019 - Mount Robson Provincial Park, Canada

We worden op zaterdag wakker met regen en gaan ook weer slapen met regen. Het is geen minuut droog geweest deze dag. Maar hoe deprimerend dat in Nederland kan zijn, hier maakt het niet uit.  We trekken regen jassen aan en doen een petje op en hup we gaan. In de ochtend rijden we naar Valemount (30 min vanaf de camping) een klein, typisch Amerikaans/Canadees dorpje. Het lijkt alsof we zo de filmset van The Dukes off Hazard op rijden. Hier hebben we weer bereik met de telefoons. We versturen wat reisverhalen en foto’s en halen wat boodschappen. Ook kopen we een BBQ. Die weggooi BBQ zijn zo’n 8,00 euro dus zonde om iedere dag een nieuwe te kopen. Dan maar een echte. Of het nou regent of niet BBQ kan gewoon altijd onder de luifel van de camper.  Hallo 10 kilo bagage overgewicht 🙈.

In de middag rijden we terug en stoppen bij de eerste waterval die we deze reis zien. Een korte wandeling recht naar beneden en wat een prachtig gezicht zo dichtbij, dat geweld van het water. (Zie filmpje)

De volgende stop is bij een Sanidump. Deze zijn op veel plaatsen te vinden, vaak ook op de camping. Hier kunnen we simpel het afvalwater van de douche en gootsteen en het toilet legen. Het is voldoende als we dit iedere 3 dagen even doen.  Het is zalig om gewoon overal waar we zijn te kunnen douchen in onze camper. We zijn niet afhankelijk van sanitair op campings.

Terug op de camping installeert Erwin de BBQ. We pakken wat vis in folie, maken wat rijst, groente en sla en een half uur later hebben we weer een geweldige maaltijd. Van die BBQ gaan we nog veel plezier beleven. Morgen staat er een flinke wandeling op het programma. We twijfelen nog of we die van 21 km doen of een van 2,5 uur ( weten niet precies hoeveel km die is) het wordt in ieder geval prachtig en het weer wordt ook weer prima

Liefs van ons

1. Miriam:
    19 mei 2019
    Oh lein, die foto in die gele jas van jullie samen is zó leuk!!
    Er staat een advertentie van deze site boven jullie foto’s, die wilde ik hier even in kopieren maar dat lukt niet... ik app hem zo even😂😂
  2. Nadia en Stefan:
    20 mei 2019
    Ziet er prachtig uit daar zeg!! Geniet er maar lekker van.