Hat Creek Ranch Catch Creek

23 mei 2019 - Cache Creek, Canada

Iedere dag denken we wel een keer, mooier, gaver, leuker dan dit wordt het niet. Vandaag gebeurde dat weer. Onderweg vanaf de camping naar Whistler, zagen we nog in Catch Creek een ranch die onze aandacht trok. Het bleek een geweldige zet hier te stoppen. De Hat Creek ranch is een grondgebied van 130 hectare groot en oorspronkelijk bezit van de indiaanse Shuwap natie. De gebouwen staan er al sinds 1901 en sommige, waaronder het hotel, uit 1860. Wat een geweldige wandeling hebben we hier gemaakt. We stapten echt ruim 100 jaar terug in de tijd. Mir, het Kleine Huis op de Prairie moet hier opgenomen zijn! Pap, we waren bij een smid waar de muren volhingen met allemaal beslag en andere roestige dingen die jij mooi vindt.

Heel bijzonder dat we gewoon het hotel op eigen gelegenheid door konden lopen. Alles was toegankelijk. De vloeren en het behang waren nog in originele staat en dus geweldig om te zien en de vloer te horen kraken. We hebben zelfs nog goud gezeefd en een paar kleine korreltjes eruit gevist. We hebben al zoveel souvenirs gekocht hier dat dat beetje goud het niet dekt haha. Overgewicht bagage here we come!

Ontelbaar veel foto’s en een paar uur verder eten we nog een heerlijke zalmsalade en zalmburger en stappen vol met indrukken weer in de camper ... op weg naar Whistler.

De geweldige hoed op de foto’s heeft Erwin gekocht als souvenir 😃.

1. Miriam:
    24 mei 2019
    Ohhhh wat een leuke foto’s van het huis op de prairie! Ik heb gelijk zin om die serie weer te kijken