Beren op de weg....

24 mei 2019 - Whistler, Canada

Vanuit de fantastische Hat range vangt onze reis naar Whistler echt aan. We volgend weg 99 door de bergen richting Whistler. De rit is ongeveer 220 km en moet in goede omstandigheden in ongeveer 3 uur te rijden zijn. We klimmen al vrij snel naar grote hoogtes. Ik zit er vandaag naast als co-piloot en dat vind ik helemaal goed. Er steekt een behoorlijke storm de kop op en op al die smalle bergpassen (met afgronden!) is dat niet echt fijn. Dit gevaarte vangt een hoop wind (Ik bedoel de camper 🙂). Erwin stuurt koelbloedig als altijd de passen over. Pas in de avond verteld hij dat hij ook niet helemaal relaxed was. Maar omdat ik natuurlijk regelmatig met zweet in mijn handen zat (oké soms hysterisch deed) heeft hij niks laten merken 🤩. Ik probeer zo het filmpje erop t zetten wat ik gemaakt heb.

Het begon ook nog te regenen en de bordjes dat er dan slipgevaar bestond, maakten het niet beter. Maar zoals altijd komt er aan zulke momenten ook weer een eind. Het weer werd rustiger en we zagen prachtige bergen, beekjes en meren.

Ineens zag ik ze... in een honderdste seconde dacht ik nog dat het niet echt was... 2 beren langs de kant van de weg. Ik pakte Erwins arm vast en gilde alleen maar stoppen stoppen stoppen! Midden op een bergpas 🙈. Er zat gelukkig niets achter ons en Erwin kon een paar meter naar achteren rijden. Ik zat maar te gillen (ja weer hysterisch) en daar stonden ze op nog geen 5 meter afstand. Had ik eerder niet geleerd dat beren schrikken van stemmen? Ik kreeg het gewoon voor elkaar dat de beren schrokken van mijn stem door het dichte raam heen. We hebben ze zelf heel goed kunnen zien, maar voor we foto’s konden maken verdwenen ze het bos is. Magisch was het, zo de mega beesten te zien.

Een uurtje later stonden er twee herten op de weg. Ook weer prachtig. Ik gilde iets minder hard en deze twee bleven gewoon lekker staan haha. Hiervan dus wel foto’s kunnen maken.

Omdat de wegen echt steil waren, soms wel 15%, kregen de remmen het flink te verduren. Ik rook een brandlucht en vroeg Erwin even te stoppen (oké ik gilde wéér) ik dacht dat de camper in de brand stond. We zijn gestopt en inderdaad de remmen waren veel te heet. Een half uurtje pauze en wat koud water eroverheen en we konden het laatst stukje verder.

We hebben nog niet veel gezin van Whistler maar de camping is prachtig! Alles erop en eraan en heerlijk wasmachines!! We konden de handdoeken wassen en wat kleding die we vaak dragen. Ja het overgewicht was belachelijk want de helft is nog niet aangeraakt. Met een broodje en wat fruit is het ineens 20 uur en worden jullie in NL alweer bijna wakker. Morgen lopen we zo’n 2 km naar het centrum van Whistler en gaan daar fietsen huren. We laten de camper lekker een dagje staan.

liefs en tot de volgende...

ps zó leuk jullie reacties te zien en te lezen dat jullie meereizen met ons

1. Nino:
    24 mei 2019
    Super gaaf! Wat een mooie reis zeg leuke foto’s!
  2. T.linssen:
    24 mei 2019
    Hoi lein en Erwin.ik word altijd zo blij van jullie avontuurlijke Verhalen kijk wel. Eens naar programma, gevaarlijke wegen, jullie kunnen zo meedoen. Liefs
  3. Miriam:
    24 mei 2019
    Haha, die beren! Jullie zaten toch in de auto😂😂
  4. Babette:
    29 mei 2019