Catch Creek

22 mei 2019 - Cache Creek, Canada

Vandaag, woensdag 22 mei, een heerlijke rustige dag. We rijden om 9:45 uur weg van de camping in Clearwater. We hebben 220km af te leggen naar Catche Creek onze volgende camping. Het plan is de mooie route, in plaats van de iets snellere, te rijden. We willen ook onderweg vooral weer genieten. De weg is rustig en we klimmen weer behoorlijk de hoogte in met de camper. We zien prachtige meren, mooie groene bergen, geweldige plaatsen zoals je die in films ziet en we komen na 3 uur rijden aan in Catche Creek. Een gezellig middelgroot stadje waar we doorheen rijden, de camping ligt zo’n 19 km verderop. Het lijkt alsof we een andere wereld in rijden.  Volledig omsloten door bergen die lijken op een soort maanlandschap. Dit hebben we nog niet eerder gezien. Er stroomt een grote rivier waar de camping aan gelegen is. In deze vallei is de camping ook het enige wat er is. Op een hoge berg naast de camping zien we een lange trein rijden. Erwin kijkt later die middag en telt 180 wagons, voortgetrokken door twee locomotieven. De camping is helemaal anders dan we gewend zijn inmiddels. Geen bos maar open plekken, waar wij wel een hele mooie hebben met een pad naar de rivier. Het is bloedheet, benauwd zelfs. Het maanlandschap lijkt ook wel een woestijnklimaat te hebben. Alle indrukken en kilometers vragen bij mij even pas op de plaats. Ik val dan ook in een 3 uur durende diepe slaap. Erwin zit heerlijk buiten in de zon en rust ook lekker uit. Eind van de middag drijft er een grote donkere wolk richting de camping. We maken een foto van een kanarie in een boom die verrassend mooi uitpakt tegen de donkere lucht. Een buitje later is het heerlijk opgefrist en zetten we alles tegen elkaar open voor frisse lucht.

Morgen vertrekken we naar Whistler, een grote wintersportplaats hier. We blijven daar twee nachten. De weg ernaartoe belooft ook weer prachtig te worden dus we gaan op tijd weg.

Hoop alles goed met jullie allemaal. Liefs

1. Miriam:
    23 mei 2019
    Lieve lein en erwin! Fijn dat jullie het nog steeds heerlijk hebben! Liefs 💋
  2. Hermien:
    23 mei 2019
    Lieve buurtjes. Mooie verhalen nog steeds van Marjolein. Heel leuk om te lezen en zo mee te kunnen reizen met jullie. ( zo wil ik dus wel op reis😃😃)
    Wij gaan morgen pakken en zaterdag weg. Nino en vriendin hebben dan weer de hele
    oprit voor zichzelf.
    Nog veel mooie ontdekkingen gewenst xx