Kinney Lake Mount Robson

19 mei 2019 - Mount Robson, Canada

Dachten wij dat wij bijzondere dingen meemaakten ... NL maakt gewoon z’n 1e songfestival overwinning mee in 44 jaar 😃. We hebben er hier niets van meegekregen, behalve dan dat wij dit op zondagochtend lazen, inmiddels bij jullie alweer avond.

Wij maakten deze dag een geweldige wandeling van een kilometer of 8. We liepen via bergpaden naar Kinney Lake.  Bijna het hele wandelpad liepen we langs een stromende rivier met af en toe een watervalletje. Op sommige plekken konden we aan de oever staan en zagen het bizar heldere water. We maakten weer ontelbare foto’s want iedere hoek die we omliepen was het zicht weer anders, andere lichtinval, andere bomen... wonderlijk mooi. We wisten nog niet wat ging komen.

Het weer was, in tegenstelling tot gisteren, geweldig! De zon scheen en met een graad of 17 was het zalig wandelen en soms zelfs echt warm. Sommige stukken waren wat steil maar de route was prima te belopen. We zagen best veel mensen met honden en meerdere met een kindje in een rugdrager (Stefan we dachten aan jou!) behoorlijk pittig zo’n wandeling met die extra “bagage”.

Boven aan de berg 🧗🏻‍♀️ gekomen zagen we weer een ongelooflijk natuur verschijnsel. Kinney Lake. Alweer een machtig mooi blauw/groen/turquoise meer. The Blue Lagoon was er niets bij. Alweer ademloos hebben we staan en zitten kijken naar dit geweldige hoogtepunt van deze wandeling. Dit zijn de plaatjes die we kennen van Canada... uit tijdschriften, films, brochures. Wij lopen er nu middenin en zijn ons er iedere minuut bewust van hoe bijzonder dat is.

Eind van de middag kwamen we terug op de camping. Het zonnetje scheen heerlijk! We staken de BBQ weer aan en Erwin bakte een stel heerlijke Angus beef burgers 🍔. Het is hier rond 20:30 uur helemaal donker, dat is even gek ten opzichte van Nederland. Sowieso nog steeds gek het tijdsverschil te beseffen. Hier nu 21:10 uur en in Nederland gaat de zon al op en is het alweer 6:11 uur. Werkze velen van jullie. Wij gaan zo slapen en morgen richting  Clearwater, een rit van zo’n 220 km. Op naar de volgende camping waar we 2 nachten verblijven. We verlaten de Rocky Mountains en zijn zeer benieuwd naar het volgende landschap.

Liefs en geniet van de foto’s

1. T.linssen:
    20 mei 2019
    Hoi lein en Erwin. Wat. Een mooie kleur heeft dat meer.hebben jullie er al in gebaad? Ha,ha. Lekker genieten hoor liefs
  2. Hermien:
    20 mei 2019
    Heerlijk om te lezen dat jullie je zo verwonderen en aan het genieten zijn. De natuur is daar ook zo wezenlijk anders dan bij ons. Dat vind je hier niet. En terug weer fijn de BBQ aan, wat wens je je nog meer. Zwitserleven gevoel toch?
    Ja dat songfestival, het is wat he? Aardige bescheiden jongen, mooi lied en ik denk de terechte winnaar naast al die herrie die we voorgeschoteld kregen. Heb alleen zijn nummer gezien en de uitslag pas de volgende dag van Din gehoord. Die zat naast golf ook af en toe te kijken want het was wel spannend op het laatst. We hebben de laatste tijd vele winnaars in Nederland, Kiki, Ajax, Duncan...........
    Liefs Din en Hermien
  3. Karin:
    Prachtige plaatjes....prachtig land
  4. Pascal:
    20 mei 2019
    Goed bezig pap met de bbq
    En lein met de mooie verhalen
    Veel plezier nog en geniet ervan x
  5. Miriam:
    21 mei 2019
    Wat een mooie kleuren dat water! Was vroeger ook in oostenrijk, kristalhelder!
    Jullie zijn helemaal in een andere wereld, ziet er zo mooi uit, liefs😘
  6. Erwin:
    22 mei 2019
    Ja zeker Pascal. Dat is wat anders dan bij ons thuis met ff snel de stekker in het stopcontact en BBQen. 😁
  7. Nadia en Stefan:
    27 mei 2019
    Haha wat goed om te horen dat we zelfs in het verre Canada nog in jullie gedachten zijn! En wat een prachtige foto’s weer zeg!! Genietse
  8. Babette:
    29 mei 2019
    Wat 'n ongelooflijk prachtige foto 's weer.. Kleuren te mooi bijna om waar te zijn. Kus