De Overtocht

25 mei 2019 - Nanaimo, Canada

We rijden vandaag, zaterdag, ruim 100km naar Horshoe Bay waar we op de boot gaan naar Vancouver Island. Onderweg naar de boot hebben we alleen maar regen. Dit is heel jammer want bijna de hele weg rijden we langs het water over de “Sea to sky Highway”. De wolken hangen laag, dus we hebben weinig zicht. We arriveren rond 11:30 uur bij de terminal waar we naar onze plek geloodst worden. We staan vooraan met de camper. We hebben nog even tijd want om 13:15 uur vaart de boot af. We lopen een rondje door het dorpje en zijn op tijd weer terug bij de camper om hem op de boot te rijden. We lopen naar het bovendek waar we op bankjes kunnen zitten en zo de tocht kunnen volgen via de grote ramen om ons heen. De regen is wel gestopt maar het waait behoorlijk. Na een kleine 2 uur komen we aan bij Nanaimo waar we ook weer als een van de eersten van boord mogen. Vijftien minuten later arriveren we op de camping. Schitterend groen en aan de kust gelegen. De camping is in etages gebouwd en we hebben dus zicht op de zee. We trekken gelijk de wandelschoenen aan en gaan erop uit. Er loopt een prachtig wandelpad langs de camping door het bos met uitzicht op het water. Alles wat je maar wilt dus. De wandeling is een kilometer of 5 en daarna gaan we terug naar de camper. Erwin hakt hout voor de vuurkorf en we steken de BBQ maar weer eens aan. We eten buiten in het zonnetje, zitten bij het haardvuur en ik lees eindelijk mijn boek. Het komt er steeds maar niet van.

Morgen reizen we ruim 200km verder naar de andere kant van het eiland. Daar blijven we heerlijk 3 nachten. Dit is ook de laatste camping die we geboekt hebben. Vanaf daar laten we het maar een beetje op z’n beloop. We hebben nu wel de knoop doorgehakt dat onze eerste stop na Tofino, Victoria gaat worden. Vanaf daar maken we donderdag de overtocht terug naar het vaste land. We hebben daarna nog 4 dagen om ongeveer 1000km terug te rijden naar Calgary. We boeken geen campings en zien dan wel hoever de dagen ons brengen.

Nu slapen want morgen vertrekken we rond 8 uur!

We hebben ons best gedaan wat ANWB setje foto’s te maken.

Liefs

1. Miriam:
    26 mei 2019
    Wat een leuke foto’s!! Ik mis nog een beetje die Teva sandalen, maar daar is het te koud voor denk ik😉
    Vancouver island.. daar kan je lekker dealtjes maken met die boot eigenaren, net als de familie Woning!! Foto’s maken voor hier op je blog als promotie😂
    En Erwin kan ook nog wel wat meer hout hakken, dan worden jullie de nieuwe CAMPINGCOOKERS!
    Heerlijk lein, ik vind het ook zo knap dat jullie de weg weten daar😳
    Dat je weet welke kant je op moet en wat je wil zien... ik bedoel: er is daar geen Eiffeltoren of een Notredame ofzo!
    Ik hoop dat jullie het mooi hebben daar op het eiland💋💋
  2. Pa Joop:
    26 mei 2019
    de ene brief na de andere verteld weer hoe jullie genieten, ga zo door. Bedankt voor jullie kaart, de postzegel is niet gestempeld dus die zal ik eraf weken dan kun je 'm nog een keer gebruiken
  3. Hermien:
    26 mei 2019
    Heerlijk verhaal weer Marjolein. Heel groen betekent dat het er veel regent maar gelukkig ook een zonnetje voor jullie. Erwin wordt een echte houthakker. Mag hij straks in Nieuwkoop ook doen hoor en dan gelijk voor zijn buren🤪🤪. Jullie zien er heerlijk relaxed uit ondanks dat het een “doe” vakantie is. Wij rijden nu voorbij Maastricht. Geen beren en bergen maar goed voor ons. Liefs din en hermien
  4. Lein:
    26 mei 2019
    Hahaha Mir ze hebben hier ook borden enzo en Wifi met route kaarten 😂😂. We noemen ons zelf al Campingcookers ik heb alleen nog niet zo’n sjaaltje in mijn haar.

De kaart is snel paps dat valt mee. Gebruik de postzegel maar voor een kerstkaart haha.
    Heerlijk om zo alles op te schrijven hoor. We zien zoveel dat we de dag erna al niet meer weten waar we ook alweer waren.

Din en Hermien, geniet van jullie reis! Ik koop een bijl voor Erwins verjaardag dan kan hij hout hakken voor de hele Beerstratenlaan 😁