Lake Louise - Banff - Lake Minnewanka

14 mei 2019 - Canmore, Canada

We gingen vol verwachting richting Lake Louise, het prachtige smaragd groene meer vlakbij National Park Banff. We waren vroeg, rond 8:30 uur parkeerden we de camper op het parkeerterrein. We zijn vroeg in het seizoen dus het was nog niet heel druk.

In de bermen lag veel sneeuw en toen we naar het meer liepen zagen we het .... bevroren en bedekt onder een sneeuwlaag voor zo’n 90%. Dat was even jammer! Maar evengoed was het práchtig! We hebben heerlijk gewandeld en genoten van de omgeving. Op de terugweg naar de camping zijn we gestopt in het stadje Banff. Een echt oud stadje ingesloten door de machtige bergen van de Rocky Mountains. Heerlijk gewandeld en ook hier weer álleen maar vriendelijke mensen. We zijn nog geen Canadees tegengekomen die niet vriendelijk was. Iedereen is behulpzaam, maakt gezellige praatjes, heeft tips. Of het nou in winkels, op straat of op de camping is. Wat een verademing is dat, een totaal andere mentaliteit dan die wij gewend zijn. Dat maakt direct dat ook wij nergens haast hebben of ons ergeren. Heerlijk!

Na stadje Banff reden we richting de camping en kwamen onderweg langs het prachtige groene meer Lake Minnewanka. Schitterend. We hebben de camper geparkeerd en zijn bij het meer gaan zitten om te genieten. We zagen steenbokken en heel veel mantelgrondeekhoorns.

Ik heb mijn eerste kilometers gereden in de camper! Dat was een ervaring zeg, dat gevaarte van 11 meter lang zwiepte voor mijn gevoel alle kanten op 😳. Maar ik heb ‘m weer veilig geparkeerd gekregen. Erwin bescheurde zich naast mij, maar was trots dat ik het deed. Ik ook  denk wel dat hij het grootste deel van de 3500 km gaat rijden haha.

Vandaag, woensdag 15-5 gaan we naar National Park Banff en rijden daarna door naar de volgende camping in Golden.

We vinden het erg leuk alle reacties te lezen en super dat jullie ons avontuur volgen.

Lieve groet uit Canada

1. Karin:
    15 mei 2019
    Jaaaaa zo herkenbaar die plaatjes!
    Prachtig land en iedereen is zo gastvrij en oprecht geïnteresseerd.
    Vind t leuk om jullie ervaring te kezen.. waan ik me ook weer beetje daar.. en wat een gave camper hebben jullie.
  2. Miriam:
    mantelgrondeekhoorns?? Hoe herkende je die😳

Wat een leuk verhaal, ik zie jou helemaal rijden in dat ding, alie de trucker😂😂
    En al die vriendelijke mensen, komt gewoon omdat jullie dat zelf ook uitstralen!
    Geniet lekker!
  3. Miriam:
    15 mei 2019
    Dat dorpje is gewoon uit het kleine huis op de prairie!
  4. Janet:
    15 mei 2019
    Mantelgrondeekhoorns zijn eekhoorns op de grond met hun mantel nog aan ( zooo makkelijk te herkennen!😉)
    Lein is de nwe. Tina Trucker!
  5. Gonny:
    15 mei 2019
    Leuk hoor om zo mee te genieten van jullie reis!
  6. Nadia:
    15 mei 2019
    Wat prachtig daar!! Mayo trots op je, met de camper gereden!! Hoop dat je alles een beetje hebt losgelaten en dat je daar volop geniet van al het moois. Liefs van ons