Lake Emmerald - Banff National park - Golden

15 mei 2019 - Golden, Canada

Wat een dag hebben we gehad! Wat een belevenissen, indrukken en overweldigend gevoel hebben we nu al van Canada. De natuur is niet te bevatten mooi, we zijn er echt stil van. Ik ook letterlijk want mijn stem is bijna weg van verkoudheid 🤧.

We zijn op tijd vetrokken van de prachtige camping in Canmore na een heerlijk ontbijtje. We hebben onze draai gevonden in de camper! “We zijn er bijna” is er niks bij. We verwachten ieder moment Martine van Os die bij ons komt kijken hoe Erwin de slangen afkoppelt en ik met bezem de camper schoonveeg 😃.

We vetrokken naar Banff National Park. Wat ongelooflijk mooi. Veel stukken nog afgesloten in verband met sneeuw maar er bleef nog zoveel over.  Lake Louise was dan wel bevroren, maar wát heeft Lake Emmerald dat is al zijn schoonheid goedgemaakt! We hebben een hike (oftewel wandeling) gemaakt rond het meer zo’n 5,5 km. Het beginstuk liepen we door het bos over een smal besneeuwd pad, bij tegenliggers ging of de een of de ander opzij. Dit leidde tot hilarische toestanden want je zakte dan letterlijk tot over je knieën weg in de sneeuw.  Op ongeveer de helft van het meer (200 foto’s verder) kwamen we in de zon terecht en liepen we verder in t-shirt, wonderlijk dit verschil. Het meer was prachtig groen van kleur en ingesloten tussen besneeuwde bergen waar weer allemaal mooie beekjes uitmonden. We hebben ongeveer 2 uur gelopen en zijn daarna vertrokken naar de camping in Golden.

De camping die we voor 2 nachten geboekt hadden bleek vlakbij een spoorlijn te lopen. Geen gezellig boemeltje maar een serieuze trein met 85 wagons ging daar ieder uur voorbij. Het weer was wel echt super en we hebben heerlijk in de zon gezeten bij de camper en de wasjes die we daar konden draaien buiten laten drogen. Ik heb wonderlijk genoeg een heerlijke maaltijd gekookt oude 3 pitter. Zo lekker eten we thuis nog niet eens. Verse zalm (we hadden een zalm van wel 2 kilo gekocht voor de prijs waar je in NL een pond half om gehakt voor koopt). Zalig buiten gegeten.

’s avonds lekker koud gedoucht, want oh ja die boiler is een keer leeg. Goed voor de doorbloeding zullen we maar zeggen.

We hebben besloten deze camping maar bij 1 nacht te laten. Morgen hadden we een rit van 400 km gepland, wat best veel is in dit landschap en met dit gevaarte. We rijden dus lekker vast een stuk die kant op en zoeken een nieuwe camping.

Vandaag rijden we een beetje in de regen, wat hebben we het getroffen gister met de zon!

Liefs

1. Miriam:
    16 mei 2019
    Ohh wauww, klinkt als een hele andere wereld he, die mooie wandelingen! Doet je google maps het ook gewoon daar in die woeste natuur? Maar ach, wat maakt het uit, rondjes lopen is ook gewoon fijn!
    lekker slapen naast zo’n spoorlijn haha😂, dan weet je in ieder geval hoe het komt als je niet slaapt💋
  2. Hermien:
    16 mei 2019
    Heerlijk dat jullie zo genieten en je schrijft heel leuk Marjolein. Din herkent een hoop uit je verhalen. Voor je stem even honing nemen, helpt heel goed. Xx
  3. T.linssen:
    16 mei 2019
    Wat. Een. Andere. Wereld zitten. Jullie hè, hebben. Jullie sneeuwlaarzen mee?. Liefs
  4. Monique:
    17 mei 2019
    Wat leuk om jullie op deze manier te kunnen volgens, echt geweldig. Geniet ervan en ik ben benieuwd wat jullie allemaal nog gaan beleven. Xx